שופטים- התורה מקור החיות של האדם

עץ השדה הוא לא רק במישור הגשמי אלא גם במישור הרוחני. יש קשר בין הצומח לאדם, דהיינו ישנה תכונה עיקרית ומרכזית בצומח שיש לה משמעות רבה לאדם... החיבור לתורה הוא הכרחי גם כשעול הפרנסה מונח על צווארנו...

התורה מקור החיות של האדם

 

"כי האדם עץ השדה"

 

התורה ממשילה את האדם לעץ השדה. זוהי בעצם הסיבה שאנו חוגגים את יום ט"ו בשבט ואפילו לא אומרים בו תחנון.

 

נשאלת השאלה:

הרי האדם נעלה מן הצומח, ולמה התורה ממשילה דווקא לעץ שהוא רק צומח?

 

יוצא איפה, שחייבים לומר שיש קשר בין הצומח לאדם, דהיינו ישנה תכונה עיקרית ומרכזית בצומח שיש לה משמעות רבה לאדם, והיא הדבקות במקור חיותו=הקרקע.

 

והתשובה היא:

אם מנתקים את העץ מהקרקע הוא נובל, ובזה דומה האדם לעץ - אינו יכול להתנתק (=נשמתו) ממקור החיות שלה, ובלא זה חייה אינם חיים.

 

מקור החיים של האדם זו התורה -  "כי הם חיינו". אבל צריך פרנסה? לעשות לו דירה בתחתונים.

 

ומה יעשה?

 

אלא שהתורה שלמד בישיבה עליו להיות מחובר אליה גם בפרק החיים שלו כעת, קשר כזה הדוק עד שירגיש שהתורה שלמד אז - היא מקור חייו בהווה, וכל לימוד בבוקר ובערב צריך ללוות אותו במהלך היום...

 

 

 


© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏