קשב וריכוז- הגדרת לוח זמנים

"התמודדות עם בעיות של קשב וריכוז טיפ מספר 1": "הגדרת לוח זמנים ברור", "פירוק מטלות לחלקים קטנים". הצורך של ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז לסדר ומשמעת והדרך לעזור להם בזה... הגדרת לוח זמנים ברור ופירוק המטלה לחלקים קטנים וברורים...

הגדרת לוח זמנים ופירוק המטלה


עבור ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז נדרשת קביעת לוח זמנים ברור ומוגדר לכל שלבי היום.

הגדרה ברורה שכזו מאפשרת לילד עוגן להיאחז בו בשגרת יומו המסחרר. היא תורמת ליצירת שגרה מדודה ומדויקת שתמנע מהם שעמום וחוסר וודאות מצד אחד, ומצד שני מונעת מהם גם בלבול שבסופו של דבר בא לידי ביטוי בהתפרעויות שונות.

 

"הצפה חזותית"

חשוב להדגיש שפעמים יש קושי לילדים עם הפרעות קשב להתנהל על פי הכללים כאשר הם מוקפים בגירויים רבים.

ובאמת הורים רבים מתלוננים שאין באפשרותם "למצוא זמן לעצמם" בשל העובדה שההתעסקות עם הילדים נסובה דווקא על דברים שדרשו מילדיהם ואלו לא ביצעו אותם כנדרש.

יש להבין שריבוי גירויים מקשה על הילדים בהבנת המטלה ובהתמדה שלה לאורך זמן, לכן ההורה או המורה חייבים להקפיד להבהיר לילד מהי הציפייה שלו במטלה שנתן לילד.

 

ניתן דוגמה להמחשה:

מורה פונה לתלמיד ואומר לו: "תכין שיעורי בית"

או אימא פונה לילדה ואומרת לה: "תסדרי את הבית"

 

בשני הדוגמאות הילד או הילדה ינסו לפענח את המטלה וברוב המקרים ללא הצלחה.  גם ילד או ילדה חכמים שיצליחו להבין את כוונת ההורה או המורה, יתייאשו מיד, שכן הם יודעים שהסיכוי לרצות את המבוגר במטלה שכזו הוא אפסי...


"תכין שיעורי בית" – כוללני מדי רצוי לפרק את המשימה לחלקים

לדוגמא: "תכין שיעורי בית בתורה תתחיל עם שתי השאלות הראשונות"  הילד יודע בדיוק מה ביקשו ושבסיום שתי השאלות הראשונות הוא יקבל משוב חיובי (אם יבצע בהצלחה כמובן...) = שווה לו לנסות...


"תסדרי את הבית" – לא ברור מה הכוונה? ומה הסיכוי שאימא תהיה מרוצה?!...

דוגמא נכונה: "תסדרי את המיטה בחדר של יוסי" – הילדה כעת יודעת מה עליה לעשות כדי שאימא תהיה מרוצה והיא תשמח אותה...

 

ככל שההגדרה תהיה ברורה ולוח הזמנים ברור כך תקלו על הילד שלכם ותפיקו ממנו (והוא מעצמו) את המרב והמיטב...





© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏