קשב וריכוז- שימוש בעזרים חזותיים

התמודדות עם "בעיות של קשב וריכוז" טיפ מספר 4: "שימוש בעזרים חזותיים". הקושי של ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז בהוצאת הבגדים מהארון והדרך לעזור להם בזה...

שימוש בעזרים חזותיים – טיפ מספר 4

ילדים עם בעיות קשב וריכוז מתקשים בסדר וארגון, מה שמקשה עליהם בפעולות בסיסיות ביום יום.


הדוגמה הקלאסית שהורים חווים עם ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז היא כאשר הם מבקשים מהילדים להתלבש.

הילד יכול לעמוד מול הארון במשך דקות ארוכות, לבהות בו או במצב הטוב לפתוח ולסגור כמה פעמים.

ישנן שתי סיבות עיקריות:

1.      בשל חוסר הסדר אצלם, מצוי מאוד שהארון מבולגן ברמה כזו שגם להורה ייקח זמן למצוא שם משהו...

2.      הילד באמת לא יודע מהיכן להתחיל גם כשהארון מאוד מסודר.

 

הפתרון הוא שימוש בעזרים חזותיים:

אם הילד אינו שולט בקריאה נתלה על הארון תמונה של חולצה, במדף אחר תמונה של מכנסיים. על סלסלת הגרביים או במגירת הגרביים נשים ציור שלו וכך הלאה...

 

במידה והוא שולט בקריאה נשים שילוט ברור על מנת להקל על ההמצאות במרחב הארון.

 

ניתן להנעים ולהניע אותם לעשייה על ידי אתגרים קצובים ומיידים.

למשל:

"אני ישים שיר ברקע, נראה אם תספיק לאסוף את כל המשחקים עד שהשיר יסתיים..."

האתגר שמיעתי או החזותי מאפשר להם להתגבר על המגבלה שלהם ולהצליח...

 



© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏