קשב וריכוז- קשר עין במתן משימות

התמודדות עם "בעיות של קשב וריכוז" טיפ מספר 5: "יצירת קשר עין במתן משימות". הקושי של ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במתן משימות מבלי יצירת קשר עין והדרך לעזור להם בזה על ידי יצירת קשר עין במתן משימות...

יצירת קשר עין במתן משימות – טיפ מספר 5


לא פעם אנו כהורים ומורים שוכחים שלילדים עם בעיות קשב וריכוז – יש בעיית קשב וריכוז!...


במה דברים אמורים? ניתן דוגמה:

המורה צועק: "ההפסקה הסתיימה!"           

התגובה המצופה היא: שהתלמיד ייכנס לכיתה.

אם  לילד יש בעיית קשב וריכוז מספיק שבאותו הרגע הייתה הסחה של משהו והוא פשוט לא שמע אותנו...

כמובן שכעס ותסכול של המורה זה השלב הבא, הטחת האשמות כמו: "מה אתה לא מבין מה שמדברים אליך?!", "למה תמיד צריך לקרוא לך באופן אישי?!"...

 

הפתרון – יצירת קשר עין עם הילד ולומר לו בפירוש: "נכנסים לכיתה – ההפסקה הסתיימה!"

 

דוגמה נוספת בבית:

אימא צועקת בשבת: "אבא הגיע!"

התגובה המצופה היא: שהילד יבוא לשולחן – כי עושים קידוש.

אם  לילד יש בעיית קשב וריכוז מספיק שבאותו הרגע הייתה הסחה של משהו והוא פשוט לא שמע אותה...

כמובן שכעס ותסכול של ההורה זה השלב הבא, הטחת האשמות כמו: "אתה לא מקשיב לי!", "כמה פעמים צריך לקרוא לך?!"...

הפתרון – יצירת קשר עין עם הילד ולומר לו בפירוש: "עושים קידוש – אבא הגיע!"

 

כשאנחנו מגדירים לו מה מצופה ממנו כרגע עם הסיבה לבקשה כמו: "בא לשולחן - עושים קידוש – אבא הגיע!" אנחנו עוזרים לו בכמה מישורים:

1.      רמת הציפייה – מה נדרש ממני לעשות = לבוא לשולחן

2.      מימד הזמן - מה קורה כעת? = עושים קידוש

3.      תפיסת המרחב – אבא הגיע = מחכים לי...

 

חשוב לזכור!!!

במידה והילד באמצע משימה שנתנו לו – חייבים לאפשר לו לסיים אותה. 


ילדים עם בעיות קשב וריכוז חייבים לסיים משימה שקיבלו מכמה סיבות:

1.      אימות יכולת – אני מסוגל לבצע את המטלה

2.      הצורך במחמאה – סיימתי = מקבל מחמאה, לא סיימתי = לא מקבל מחמאה

3.      מניעת תסכול - ילדים עם בעיות קשב וריכוז חווים תסכולים רבים במהלך היום מיותר להוסיף עוד אחד ללא צורך...




© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏