קשב וריכוז- עקביות ושליטה

התמודדות עם "בעיות של קשב וריכוז" טיפ מספר 7: "עקביות ושליטה". הקושי של ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז בביטחון הסביבתי והרצון שלהם לוודא שהוא קיים בא לידי ביטוי בהתנהגות בלתי הולמת והתעקשות לפרוץ את הגבולות הדרך לעזור להם בזה היא בשליטה ועקביות...

עקביות ושליטה – טיפ מספר 7


ילדים עם בעיות קשב וריכוז מפחדים שהסחות בלתי פוסקות שהם חווים, יובילו אותן לאיבוד מהמסגרת לה הם רגילים ואותה הם מכירים. לכן ילדים אלו זקוקים יותר לסמכות הורית או סמכות מורה על מנת שהם יוכלו לדעת ולחוש שהם מוגנים בתוך גבולות ברורים.

 

כמה שזה נשמע לא הגיוני, דווקא הם  דורשים גבולות וכדי לוודא שהם מוגנים באמת הם ינסו לפרוץ אותן כדי לוודא שהם חזקים...

משל למה הדבר דומה? 

כשאנחנו רוצים לבדוק אם הדלת נעולה כדבעי, אנו מנסים לפתוח אותה בכוח. כשאנחנו לא מצליחים אנו הולכים לישון רגועים שהדלת נעולה...

 

כן הוא אצל ילדים עם בעיות קשב וריכוז:  

כדי לוודא שהם מוגנים הם חייבים לוודא שהם לא יכולים לפרוץ את הגבולות שהציבו להם...

 

בשל כך נדרש מאתנו ההורים, להיות הסמכות ששולטת בבית, יודעת מהם הקווים הברורים ועומדים עליהם לבל יעז מישהו לפרוץ אותם.

רק באופן כזה הילד ירגיש מוגן ובטוח. לעיתים קרובות הילד מנדנד וההתעקשות שלו מצליחה להכניע אותנו. אם ההורה נכנע (אפילו שיש שיחת טלפון חשובה וזה הזמן לוותר – זיכרו! הילד שלכם והביטחון שלו קודמים לכל דבר...) הרי שהוא מעביר לילד מסר פשוט וברור: "אתה לא מוגן, ההתעקשות שלך משתלמת – כעת תעשה מה שבא לך!"...

 

מאידך אם נעצור הכול, נזכיר לילד מי השולט כאן = כמה הוא בעצם מוגן ובטוח הרי שזה מאוד מרגיע אותו גם אם הוא בוכה ועצבני (בדומה לבדיקת דלת סגורה – נראה שהבודק מנסה בכוח לפתחה אך בליבו תקווה שהיא לא תיפתח והוא יהיה מוגן...).

 

אם הילד יבין שלא ניתן לכופף את ההורה או המורה ההתנהגות שלו תשתפר ואישיותו תתייצב... (זה לא אומר שהוא לא ינסה שוב ושוב לבדוק את הגבולות) עם הזמן הוא ילמד שהמניפולציות לא יעזרו לו ואיומיו הן איומי סרק ואינם משפיעים על מקבלי ההחלטות בבית ובבית הספר....




© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏