שביעי של פסח- הים ראה וינוס

"דרשה קצרה לשביעי של פסח". ״הים ראה וינס״ נס מפני ארונו של יוסף. מה הביא את נחשון בן עמינדב לתובנה (מהתבוננות בארונו של יוסף הצדיק) עד כדי כך שקפץ למים בחרוף נפש?!...

״הים ראה וינס״

 

מה ראה הים שנס? ראה ארונו של יוסף הצדיק "נס מפני נס" (ברח מפני בורח...) "הים ראה וינס" מפני יוסף שעליו נאמר: "וינוס ויצא החוצה..."

 

הרעיון הוא יותר עמוק יש שני סוגי מאמינים בה׳:

 

1.שהכול טוב לו לא אכפת לו להאמין שיש ה׳ למה לא?!.. 


2.מאמין גם כשלא טוב לו זו אמונה שורשית.

 

יוסף עד גיל 30 היה נרדף ועבד ואם כל זה לא איבד את אמונתו והדבר מוכח בפסוקים: ״ואיך אעשה הרעה הזאת וחטאתי לאלוקים״, ״לאלוקים פתרונים״, ״אלוקים יענה את שלום פרעה״ זו אמונה פנימית בלתי תלויה!.

 

ולכן ציווה יוסף שיקחו את ארונו כיון שידע שבנ״י יצאו ממצרים ויאמינו בה׳ אחרי כל כך הרבה אותות ומופתים זו לא חכמה (הרי שיצאו ממצרים לא ילקקו דבש עד שיגיעו לארץ) וכשיהיה משברים תזכרו שיש ה׳...

 

ובאמת כשהיה משבר ראשון הים מקדימה ופרעה מאחורה בני ישראל מאבדים תקווה, קם נחשון בן עמינדב ומצביע על ארונו של יוסף ואומר:

 

מה יוסף לימד אותנו? להאמין שיש ה׳ גם במשברים בואו נקפוץ לים ומיד הים נס מפני הנס - ארונו של יוסף...

 

יוסף לימד אותנו מהי אמונה שורשית ובלתי תלויה...


© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏