תשעה באב- לראות בשמחתה של ירושלים"תשעה באב וורט קצר". וורט קצר לט' באב המבאר את מאמר חז"ל "כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה" מדוע אמרו חז"ל על המתאבל בלשון הווה: "זוכה ורואה בשמחתה"? הרי כרגע הוא מתאבל?!...לראות
בשמחתה של ירושלים "כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה" נשאלת
השאלה: מדוע
אמרו חז"ל על המתאבל בלשון הווה: "זוכה ורואה בשמחתה"? הרי
כרגע הוא מתאבל?! ניתן
לומר שכוונתם הייתה שיזכה לראות - בעתיד. אך
אם חז"ל כתבו רואה משמע שיש כאן כוונה אחרת. מהי?!
מבאר
החתם סופר זצ"ל: עצם
זה שיהודי מתאבל על החורבן הוא כרגע זוכה שירושלים לא נשכחת מליבו. יהודי
שמצטער על החורבן ירושלים מראה הוא להקב"ה שלמרות כל התלאות והשנים שעברו -
עדין כואב לו שבית המקדש חסר.
אם
אלו הם פני הדברים, כעת ברור למה זוכה היהודי שמתאבל על ירושלים: |