שבע ברכות- "עוד ישמע" בעתיד?!

"דבר תורה קצר לשבע ברכות" - רעיון נפלא לשבע ברכות העונה על השאלה: מדוע בשיא השמחה - מעמד החופה מדברים על השמחה בלשון עתיד "עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון וקול שמחה" הרי השמחה היא כעת?!..

"עוד ישמע בעתיד?!"


"עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון וקול שמחה"


בברכות החופה ובשבע ברכות אנו אומרים: "עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון וקול שמחה"


"עוד ישמע.." - בלשון עתיד. 



ונשאלת השאלה: 


מדוע הברכה נתקנה בלשון עתיד? 


הרי בחופה עצמה צוהלים ושמחים ושומעים קול ששון ושמחה?!


אלא, מסבירים: 

בימים הראשונים של הנישואין הזוג מתייחס בכבוד אחד לשני, מדבר בנועם ואינו מרים את קולו זה על זה. הביישנות זה מזה מביאה אותם להתנהג בנימוסין ולתת כבוד הדדי.


בשבע הברכות - במעמד המשמח הזה, אנו מברכים את הזוג הצעיר שימשיכו בדרך המבורכת הזו ומברכים אותם שגם בעתיד יושמעו הקולות הללו ולא חלילה קולות של מריבה, קולות  של ששון ושמחה 


שהם בעצמה רגשית ובביישנות של חתן וכלה - עם אותה האינטונציה והכבוד ההדדי שהיה לפני החתונה... 

כפי שעשו טרם נהיו לזוג נשוי... שעדיין קראו להם 'חתן וכלה' ...


נאחל לזוג הטרי: שקולם - קול חתן וקול כלה ישרה במעונם ויאמצו את הגישה הזו לכל חיי הנישואין בעתיד... 




© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏