אירוסין- "שוויון זכויות בין בני זוג"

"אירוסין- דברי תורה". "דרשה קצרה למסיבת אירוסין". "האם יש שוויון זכויות בין בעל לאישתו?" ביאור נפלא המיישב את הסתירה בין הפסוקים בספר קהלת: "וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה" ולעומת זאת בספר משלי: "מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב"?!. ומה הקשר של פסוקים אלו לפסוק: "וְאִשָּׁה בְכָל אֵלֶּה לֹא מָצָאתִי". אם אתה "מחפש לומר רעיון באירוסין של חבר" או "מחפש להגיד משהו לוורט של קרוב משפחה" מתאים כ- "דרשה לאירוסין"

"שוויון זכויות בין בעל לאישה" - האומנם?

לא פעם אנו שומעים קריאות ל- "שוויון זכויות במשפחה". האם על פי התורה קיים שוויון כזה?!

התורה מייקרת מאוד את האישה ואף חז"ל הדגישו שלאישה יש בינה יתרה והיא זו שברצונה מעמידה את הבית וברצותה יכולה להחריבו כפי שאומר שלמה המלך (משלי פרק יד פסוק א): "חַכְמוֹת נָשִׁים בָּנְתָה בֵיתָהּ וְאִוֶּלֶת בְּיָדֶיהָ תֶהֶרְסֶנּוּ"
רש"י אף נתן דוגמאות לנשים כאלו: 
"חכמות נשים בנתה ביתה" - חכמות נקוד פתח שאינו שם דבר אלא החכמות שבנשים בונות את בתיהם שמתקיימות על ידיהן כמו אשתו של און בן פלת... "ואולת" - ואשה שוטה "בידיה תהרסנו" - תהרוס ביתה זו אשתו של קרח.

והנה הקב"ה בעקבות הפיתוי של חווה שהפצירה באדם הראשון לאכול מן העץ קבע: "והוא ימשול בך!" יוצא אם כן שבפועל האישה מחזיקה את הבית אך הבעל אמור לקחת פיקוד. בית עם שוויון זכויות נוגד הוא את ציווי ה'.

על פי זה מסבירים חז"ל את הסתירה בדברי שלמה המלך:
החכם מכל אדם אומר בספרו (משלי יח, כב): "מָצָא אִשָּׁה - מָצָא טוֹב, וַיָּפֶק רָצוֹן מה'". אדם הרוצה למצוא משהו טוב הדרך הטובה ביותר עבורו זה פשוט לשאת אישה -"מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב".

ומאידך בספר אחר שלו, כותב אותו חכם על האישה  (קהלת ז, כו):
"וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה" מובן מפסוק זה ההיפך הגמור - האישה דבר רע - עד כדי כך שהיא 'מר ממוות'.


נשאלת השאלה: 
איך זה יכול להיות?! יש לכאורה סתירה בין הדברים?


סתירה זו מבוארת בחז"ל על פי המושל בבית: 

הגימטריה של איש היא: 311.   והגימטריה של אשה היא: 306
במצב שהאיש מושל בבית (הערך המספרי שלו גדול משלה) אזי "מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב

אם היא המושלת בבית (הערך המספרי שלה גדול משלו הגימטריה של האשה היא: 312): "וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה 

ולשאלתנו האם קיימת אפשרות לשוויון זכויות בין הבעל לאישה? 

עונה שלמה המלך בפסוק אחר: 
"וְאִשָּׁה בְכָל אֵלֶּה לֹא מָצָאתִי"  (הערך המספרי שלה שווה לשלו הגימטריה של 'ואשה' היא: 311=איש) אין מציאות כזו...

החתן והכלה שלנו הם בעלי מידות וברור לכל שמטרת נישואיהם היא לשם שמיים. אזי בוודאי שאצלם התשתית לקבלת השכינה לתוך משכנם היא הצורך לקיים את רצון ה'.

נאחל להם שיקימו בית נאמן בישראל המושתת על ערכי התורה ובדרך נכונה ישכילו לגדל דור ישרים מבורך... 

© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏