אירוסין- "אישה זה טוב או לא?"

"דבר תורה לוורט". "דרשה קצרה לוורט" המבארת את הסתירה בין הפסוקים שאומר שלמה המלך החכם מכל אדם: "מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב" ולעומת זאת "וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה"?!. ביאור לשאלה: "האם אישה זה משהו טוב או חלילה להפך?". אם אתה "מחפש דרשה לאירוסין" או "מחפש דרשה לוורט" מתאים כ- "דרשה קצרה לאירוסין"

"אישה, זה טוב או לא טוב?"

שלמה המלך - החכם מכל אדם אומר (משלי יח, כב): "מָצָא אִשָּׁה - מָצָא טוֹב, וַיָּפֶק רָצוֹן מה' ". מכיוון שאדם רוצה למצוא משהו טוב הדרך הטובה ביותר זה פשוט לשאת אישה -"מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב".

מאידך, בספר אחר כותב אותו חכם על האישה  (קהלת ז, כו):
"וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה" כעת מסתבר שהיא - האישה דבר רע - מר ממוות.


נשאלת השאלה: 
היתכן?! יש לכאורה סתירה בין הדברים?
ועוד, לא ברור הלכה למעשה "האם לשאת אישה זה דבר טוב או לא?"


מבארים חז"ל בדרך נפלאה: 
כי כוונת שלמה המלך איננה על האישה אלא דווקא על האיש המחפש. למעשה תלוי הדבר במהות החיפוש והצורך של המחפש... 

אם המחפש אישה מבקש 'להקים בית נאמן בישראל' וכל כוונתו היא 'לשם שמיים' - לקיים את מצוות ה' התלויות בנישואין (פריה ורביה, טהרת המשפחה, חינוך הילדים...) שכרווק אין הוא יכול לקיימן, אזי - "מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב" אכן מביא הוא לעצמו טובה וברכה...

אך מטרתו אנוכית - קיום וסיפוק צרכיו האישיים, אזי מבטיחו שלמה המלך כי "וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה" ייכנס הוא למסכת ייסורים שהמוות טוב מהן.

חז"ל אף מדייקים זאת מלשון הפסוק:
"וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִישָּׁה" אם כל מטרתך היא סיפוק יצרך - אזי אישה בשבילך היא מר מוות...

מכיוון וברור לנו כי החתן שלנו הוא בעל מידות וכל מטרת נישואיו היא לשם שמיים אזי בוודאי שמצא הוא את הטוב, ומהיכרות עם הכלה שאף היא בעלת מידות, ניתן לומר שלא רק מצא הוא את הטוב, אלא את הטובה ביותר!!!... 

© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏