בא- קח מכונית לעולם הבא!

"דרשה לפרשת השבוע פרשת בא". "גם מקננו ילך עימנו" תשובה לשאלה: מדוע השתמשה התורה במילה: "ילך"? היה צורך לומר ניקח?! ומה הקשר לציפור?... בנוסף ביאורו של ר' שאול כרדי ראש ישיבת מאור התורה וההוכחה שלו שלא בהכרח שהמצוות יגיעו איתנו לעולם הבא אבל מה שקנינו כאן דווקא כן...

קח מכונית לעולם הבא!

"גם מקננו ילך עימנו כי ממנו ניקח לעבוד את ה' ואנחנו לא נדע מה נעבוד את ה' עד בואנו שמה" 

נשאלת השאלה:
מדוע השתמשה התורה במילה: "ילך"? היה צורך לומר ניקח?!

והתשובה היא: 
אלא אמר משה: המקנה=הצאן ילך עימנו מעצמו כי הוא רוצה להיזבח לפני ה' ולכן אנחנו לא צריכים לקחת - אבל הוא ילך מעצמו... 

ראיה לזה: 
כל יום במנחה אומרים: "גם ציפור מצאה בית ודרור קן לה" 

מבאר האבן עזרא: 
הציפורים היו מקוננות מסביב לבית המקדש שיהיו להן גוזלים ואולי את בניהן ייקחו להיזבח לקורבן יולדת או מצורע. 

וההמשך של הפסוק מעיד על כך: "אשר שתה אפרוחיה את מזבחותיך ה'".. 

ואיך יודעים? 
לפי הפסוק שמופיע לפני כן: "נכספה וגם כלתה נפשי לחצרות ה'... (ולא רק נפשי אלא:) גם ציפור מצאה בית ודרור קן לה..."

יש ללמוד מכאן מהי מעלתו של מזבח...

דבר נוסף:

ר' שאול כרדי ראש ישיבת מאור התורה שאל פעם: 
האם התפילות שלנו ומצוות ה' יבואו איתנו לעולם הבא?! בוודאי. 

והמכונית והמשקפיים?! בוודאי שלא...

ההפך הוא הנכון דווקא הדברים שקנינו בעולם הזה והם לשם שמיים הם יבואו לעולם הבא

לדוגמה: 
קנית מתנה לאשתך זו מצווה! המתנה תבוא ותמליץ עליך אבל אין זה בטוח שתפילותך והמצוות שעשית היו באמת כדבעי כדי שימליצו בעדך... עד שנגיע לשם = לעוה"ב ואז נדע אם זה ראוי..


ומוכיח זאת מן הפסוקים: 
"גם מקננו ילך עימנו" = הקניינים שלנו בעולם הזה ילכו איתנו כיוון שעשינו עימם דברים לשם ה' = "כי ממנו ניקח לעבוד את ה'" 

אבל יתר דברי התורה והתפילות והמצוות שעשינו אין בטחון שהם באמת יעזרו להם שם כיוון שנגיע לשם יתברר לנו שהתפילות והשבת שלנו לא היו משהו ראוי שיכול לבוא איתנו כסנגורים לעולם הבא... 

וזה מה שכתוב: "ואנחנו לא נדע מה נעשה עד בואנו שמה" – רק אז נדע מה באמת עשינו כמו שצריך ומה לא...



© כל הזכויות שמורות ל"דבר תורה" - שיעורי תורה | צור קשר | סליקה בכרטיס אשראי
‪Google+‬‏